Tuesday, March 31, 2009

Komplen si Dungu

Sejak dulu sampailah sekarang, Malaymind melihat orang - orang yang hanya pandai membantah tanpa memberikan buah fikiran sebagai orang yang dungu.

Nak mengatakan orang lain salah tu sememangnya satu hal, tapi nak mengatakan mana yang betul pun tergagap-gagap. Lagi dungunya, ada juga orang yang mengikut orang -orang ini tanpa tujuan.

Ya, itu salah ini salah, tapi apa yang betul?


Hukum Hudud


Seingat Malaymind, PAS mengatakan UMNO salah berpuluh tahun lalu kerana tidak mahu melaksanakan hukum Hudud. Ironinya, kurang 10 tahun lalu barulah mereka mengeluarkan draf hudud ala PAS sebagai sokongan retorik mereka selama ini.

Bukti tentang betapa seriusnya PAS untuk melaksanakan Hudud juga boleh dilihat di Kelantan.

Kalaulah PAS memerlukan 19 tahun hanya untuk mendidik rakyat dan masih gagal, apa yang patut kita harapkan dari UMNO yang baru 59 tahun memerintah? Perlu diingat, Melayu Islam hanya 65% berbanding 98% di Kelantan dan Malaya bermula dengan sebuah negara miskin.
Jadi benarkah PAS lebih serius berbanding UMNO dalam hal hukum Hudud ini?

Kebenaran ini telah dibuktikan oleh Datuk Harun Din sendiri apabila beliau pun sudah mengeluarkan kenyataan menjelaskan ada isu lain yang lebih penting dari melaksanakan hukum Hudud disini.
Sekarang tahukah anda bahawa PAS juga berpendapat bahawa pembangunan ekonomi adalah lebih penting dari membangunkan hukum Hudud?

Bukankah PAS lambat laun akan menjadi seperti UMNO juga?


Najib bukan pilihan PAS?



Rujukan gambar dari blogger penarik beca.

Oh tak suka Najib? OKlah tu.
Cuma nak tanya sikit, dah tak suka sangat Najib tu, dah ada ke calon lain ?
Jangan duk komen orang ni tak kena, orang tu tak kena, tapi akal kita cuma sampai ke situ saja. Bagilah cadangan siapa yang lebih baik untuk menggantikan Najib.
Samalah dengan orang yang benci Manchester United tapi tak ada team pun di dalam liga dan orang yang yang duk komen kabinet orang lain, walhal kabinet sendiri pun tak ada?
Kalau tak ada skil nak buat keputusan sendiri, jangan duk sibuk nak komplen keputusan orang lain.
Janganlah nampak kita ni dungu sangat.

No comments: