Friday, December 11, 2009

PAS yang tidak boleh diharap




1. Ramai orang memperbesar-besarkan hal buruk orang melayu dan seperti biasa, kita akan cuba untuk menepis. Kita memberikan mereka ruang untuk mempersoalkan hak kita, dan kita semakin hari semakin goyah untuk pertahankan.

2, Apabila ada orang persoalkan kenapa masjid diberi lebih peruntukan, kita pun terkedu nak menjawab. Apabila ada orang kata Biro Tatanegara bersikap perkauman, kita pun terus mengiyakan. Apabila orang kata, penduduk asli Malaysia ialah orang asli, kita pun setuju.

3. Kenapakah kita begitu lemah nak menerangkan hal-hal di atas? Tidakkah PAS mampu mengawal rakannya itu dari terus menerus menidakkan hak Islam? Adakah PAS sebegitu lemah?

4. Inilah sebab utama PAS tidak boleh diharap menjadi juara orang Islam di Malaysia. Mereka hanya berani melawan UMNO sedangkan UMNO hanya melawan PAS dari segi politik.

5. Ini berlainan dengan rakan karib PAS. Mereka MEMANG menghalang Islam atau paling tidak, mereka mahu hak yang sama untuk semua agama.

6. Inilah yang dilakukan nabi apabila baginda tidak melantik sahabatnya yang baik tetapi lemah dalam mengetuai peperangan. PAS mungkin baik kerana perlembagaannya, orangnya dan pengikutnya. Tetapi, medan politik perlukan lebih dari itu.

7. Benarlah orang kata, roket hanya memerlukan bulan sebelum mereka berlepas. Selepas itu, bulan akan menjadi sejarah. Itulah PAS di dalam Pakatan Rakyat.

1 comment:

Ahmad Putra said...

Jangan cakap beso..UMNO pn akan jadi sejarah sekiranya pemimpin lupa diri dan suka hidup bermewwh-mewahan tanpa mengenal Allah