Thursday, April 3, 2008

Pilihanraya menurut PAS

Mamat: SPR penipu!! Bersekongkol dengan UMNO bawak masuk pengundi hantu!!

Aku: SPR menipu? Aku ingat Kelantan dan Terengganu, PAS menang aje? Itu pun SPR menipu jugak ke?

Mamat: La, itu baru betul! Yang tu, SPR takleh tipu tu. Dah kira depan semua orang tu - UMNO ke PAS ke. Dah memang menang, betul menanglah tu.

Aku: Oo jadi kalau kat tempat lain, tak dikira depan semua orang ke? Tu yang PAS kalah?

Mamat: Tak, kat tempat lain pun SPR buat macam tu.

Aku: Habis?

Mamat: Kat tempat lain, orang UMNO dan SPR dah siap masukkan pengundi hantu dah sebelum kira. Jadi, masa kira, dah tentu la UMNO menang.

Aku: Bukan ke masa sebelum pilihan raya, ada je senarai nama pengundi yang PAS boleh check awal-awal lagi?

Mamat: Ada. Masa tu, memanglah tak ada yang mencurigakan.

Aku: Lepas tu, bukan ke masa kau ambil kertas undi tu, UMNO dan PAS masing-masing ada wakil ke tandakan nama kau? Nak pastikan memang kau yang mengundi?

Mamat: Memang ada, tapi bukan boleh percaya tu..

Aku: Habis, dalam semua proses tu, wakil PAS memang ada, apa yang tak boleh percayanya?

Mamat: Ala, SPR memang tipu.. bawak masuk undi hantu..

Aku: Jadinya.. Kalau PAS menang, SPR tak menipu, kalau UMNO menang, SPR menipulah gitu?

Mamat: A'a

Aku: %&^*%

No comments: